שימור מערכת יחסים לאורך זמן זו אחת המשימות הלא פשוטות שיש,
זו הצלחה לייצר מערכת יחסים טובה, מפרה, מהנה ולאורך זמן. כזו שמתגברת על כל הכעסים על כל הקונפליקטים ועל כל הפערים הטבעיים שיש בין שנים או שלושה או יותר צדדים.
שותפות, עסק משפחתי, הן מערכות יחסים עסקיות, הכוללות בתוכן גם מטרות אישיות.
ככל שמערכת היחסים בין הצדדים מאוזנת יותר ברור שזה תורם למוטיבציה ותורם להשגת המטרות העסקיות יחד עם האישיות.
להלן מספר כלים, לשימור הקשר, שיסייעו לכם בכך:
1.ונטילציה-
בכל מערכת יחסים, נצברים כל מיני כעסים, אי הסכמות, חשוב שיהיה מקום זמן ודרך לנקז את כל אלו החוצה בדרך בונה, שתמנע התפרצויות או אגירה של הכעסים, אובדן מוטיבציה, עצבות, התקפות בכי לא צפויות וכדומה.
חישבו על הר געש, שכל הזמן מתמלא בכעס, עצבים, תסכול ואנרגיות שליליות. כדי שהלבה לא תפרוץ החוצה, כדאי להוריד את רמת הלחץ ולשחרר משם בכל מיני דרכים.
לכן, אחת ההמלצות שלנו ללקוחותינו היא לעצור ולעשות ונטילציה מבוקרת אחת לשבוע, שבועיים או אפילו אחת ליום.
טכניקת הונטילציה- אז איך עושים זאת?
-יושבים במקום ללא הפרעות, אחד מול השני, ועושים מעין סיכום
1. מה עבד לי- ממה נהנתי- על מה מודה לך?
2.מה לא עבד לי- מה הייתי מבקש ממך שיהיה אחרת?
3. איך יעבוד- איך היית מבקש ממך ?
לדוגמה:
1.עבד-נהנתי שחייכת אלי הבוקר, שהיית נעים ושרותי כלפי, ושלקחת אחריות בשביל שנינו מול הבנק
2.לא עבד-הרגשתי לא בנוח כשלא עודכנתי בפגישה שהיתה עם הבנק
3.איך יעבוד- אשמח אם תשלח לי מייל, סמס או תתקשר ותעביר לי את עיקרי הפגישות החשובות שהיו לך
2. הכרת תודה ופרגון-
חשוב להכיר תודה בשותפות, גם על מה שיש לי בזוגיות הזו, על מה שמצליחים, על הלקוחות, על המוצרים, על ההצלחות, על מה שעובד לנו שם ובעיקר חשוב להכיר תודה ובקול לשותף שלי, על מי שהוא, על מה שמביא לשותפות, על מה שעוזר לי וכיוצ"ב
מעבר לכך שמעצם היותי אדם מכיר תודה, שזה תורם לאושר האישי שלי, לבריאות שלי, זה יוצר תרבות ארגונית שכזו,
ארגון שמכיר תודה, הוא ארגון שאנשים אוהבים לעבוד איתו, ולקוחות אוהבים אותו.
פרגון לשותף - בשביל מה? מה יוצא מזה?
פרגון זה כלי שמקרב, שעושה טוב, מעצים, מחזק פרגון וחיזוק חיובי מעודדים אנשים לחזור על אותה התנהגות ולעודד אותם להצליח, מסמן לשותף איך לעבוד, איך להתנהל מולי ובכלל. פרגון מעצים ומעניק תחושה נהדרת ומשפר את האווירה, ההרגשה והתוצאות.
- לומר מילה טובה – יפה, מצוין, נפלא, כל הכבוד...
- לשקף משהו טוב- המצגת נפלאה, הלקוח אהב אותך..
- לשקף תכונה טובה שיש לצד השני- אתה יסודי, אתה חייכן...
- לומר תודה בכל דרך-תודה רבה, עזרת לי, מעריך זאת...
3. סיוע בגורמים חיצוניים מקצועיים
עם כל הרצון הטוב לעשות את הדברים לבד, לא הכל אנחנו יודעים, וגורם מקצועי יכול לאבחן ולתת כלי והקשבה שתורמת. מעבר לכך שגורם מקצועי הוא ניטרלי, מגשר מאפשר קשר בריא יותר.
מומלץ לזהות היכן לא עובד לנו, הן בצד העסקי והן בצד הבינאישי, להשקיע ולייצר גשר לקשר ולהיעזר באנשי מקצוע לשם כך.
נשאר לומר מילה טובה ובהצלחה...
לילך זיו
רו"ח, מגשרת, מאמנת
מרכז זיו
מושב חגור
http://www.m-ziv.co.il/